torsdag 30 augusti 2012

Packat och klart!

Nu är det bara lite småsaker kvar att packa som jag inte kan packa ner ikväll som återstår. Det bär av tidigt i morgon trots att flyget inte går fören 14:10 men jag lär vara på flygplatsen 2 timmar innan så dem hinner ställa alla sina frågor om vem som packat ens väskor. Och så ska man ha tid att gå igenom säkerhetskontrollen med alla procedurer som att ta av sig skorna och slänga ur laptopen ur väskan. Är ju i alla fall skönt att dem än så länge inte har nakenscanner som dem har i Los Angeles för den gör bara att hela proceduren tar ännu längre tid. Jag upptäckte i och för sig att dem börjat införa den på Dulles också men jag hamnade i rätt kö och slapp den...

I morgon är det dax att säga hej då till familjen igen vilket ännu en gång kommer kännas konstigt. Vännerna har jag redan sagt hej då till och det kändes mindre hemskt än förra gången men tror det är för att jag vet att jag kommer träffa alla igen om 4 månader.

Jag kom hit med två små väskor och lämnar Sverige med 3 väskors... Det är tur att man får checka in två väskor när man ska till USA. Normal är det bara 1 väska som gäller. Råkade hitta snygga kläder i garderoben som jag inte passat i på några år men nu har man som sagt minskat i vikt och kommer äntligen i dem igen!

Dock insåg jag ikväll att det är två saker, två foton, som jag gärna hade velat ha med mig men som jag nu inser inte kommer få plats. Och då känns det bra att veta att jag kommer kunna ta med dem hem om 4 månader.

Men nej, nu ska jag försöka klura ut när jag behöver gå upp i morgon, sätta väckning och så är det sova som gäller! Om 24½ timme så är jag i USA igen! Sen är det bara att kliva av planet, gå igenom immigration och svara på lite fler frågor, hitta sina väskor och sedan får jag äntligen träffa min underbara kille igen efter ca 3 veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar