torsdag 30 augusti 2012

Sista dagen i Sverige för den här gången

Idag är det sista dagen, i morgon bär det av hem igen. För mig är både USA och Sverige hemma, dock är USA mer hem för mig än Sverige. Har alltid känt att jag velat bo eller åtminstone få spendera en längre tid i USA. Jag misstänker att jag var amerikanare i ett förra liv för jag har inte riktigt känt att jag passat in i Sverige men när jag landade i USA kände jag mig hemma. Dock kan det också ha att göra med annorlunda normer i USA. I USA kan man vara lite udda och ingen bryr sig; här hamnar man genast utanför normerna. I USA vågar man vara sig själv utan att bli dömd av folk som tycker man ska vara på ett specielt sätt. Får du för dig att du vill börja dansa och sjunga inne på ett köpcentrum i USA så är det ingen som börjar nämna ordet mentalsjukhus...

Idag har jag varit hem till mina underbara brorsbarn, fikat med några trevliga fd arbetskamrater. Var även till kyrkogården... För någon månad sedan dog en förre detta klasskamrat till mig i en mc-olycka. Han hamnade en aning snett i livet och många har inte mycket positivt att säga om honom. Jag kände honom inte under "den dåliga tiden" så jag tänker minnas honom från skoltiden. Jag tänker minnas honom som ett mattegeni, killen som hade mattebok från högstadiet när vi harvade med årskurs 5 matteboken. Jag kommer minnas honom som hockey-killen som drömde om att bli NHL proffs och som försökte lära mig att slå slagskott. 

Nu är det packning, skriva ut lite bilder och hjälpa pappa att installera ny dvd-spelare som står på schemat!






2 kommentarer:

  1. Flyg försiktigt!Ha det bra!
    Valde du något smycke?
    Kram från Gun

    SvaraRadera
  2. Ska jag göra!
    Jag valde ett jättefint armband. Tack så jättemycket!

    SvaraRadera