torsdag 24 augusti 2023

Arlanda är bedrövlig

Flög med KLM från Arlanda till Amsterdam idag. Gick och skrev ut bag tag till bagaget och tänkte köra self service bag drop. Först var den inte öppen men ställde mig i kö där när den blev tillgänglig. Tjejen som öppnade den försvann, annars brukar de hålla sig i närheten om det blir strul. Och det blev det. 

Först i kön står två kvinnor. En kvinna lade på första bagaget och det börjar rulla mot nästa rullband men fastnar mellan de två. Kvinnorna står och väntar en stund, kanske tjejen kommer tillbaka? Nej. Hon går då till de andra två tjejerna som jobbar och får svaret "jag jobbar". Inte "kommer så fort jag kan" eller " jag ringer någon". Vi står och väntar en stund tills kvinnan tröttnar. Hon tar saken i egna händer, hon går bakom disken och puttar fram bagaget. När hennes väninna lagt på sitt bagage kommer tjejen äntligen och blir då förvånad när kvinnan erkänner att hon gått bakom disken. Det var ju "inte bra". Kort därefter kommer 3 små lingon (Securitas) och ställer sig vid bag drop. Pga händelsen eller slumpen vet jag inte. 

Går igenom säkerhetskontrollen gick kanon, de var på bra humör, glada och trevliga. Hittar lite frukost och sätter mig bort från andra. Ser en man som står och rycker aggressivt i en dörr med kodlås upprepade gånger. Funderar på att hämta en vakt när han väl får upp dörren, går in och går ut igen. När han börjar gå mot där jag sitter så ser jag att det är en anställd på Arlanda... Denna flygplats är verkligen intressant ibland. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar