onsdag 19 december 2012

Hem till jul

På fredag drar jag med mig min underbara kille hem till Sverige. Ska bli så himla skoj! Ska bli skoj att få visa honom min lilla hemstad och ska bli kul att se vad han tycker om kylan med tanke på att han ibland klagar på att det är kallt här när jag tycker att det är varmt...

På fredag åker min värdfamilj till morföräldrarna i Kansas. Dem ska flyga från Dulles tidigt på fredag morgon och dem frågade mig om jag kunde köra dem dit. Dem ska flyga 6 på morgonen så det blir att åka härifrån klockan 4:30 på morgonen... Och nu tänker ni säker "hur kan hon ställa upp på att göra det!?". Dem har ställt upp med så mycket för mig; ändrat schema efter mina behov, skjutsat mig hit och dit när det krisat. Plus att det passar mig kanonbra! För jag och Seve har kommit fram till att det blir billigare att ta taxi från "mitt" hus än från där han bor. Så jag ska svänga förbi hos honom gör tidigt på morgonen, sova hos honom en stund och sedan så drar vi hit och han jobbar här under dagen och så åker vi ut till Dulles. 

Flyget går klockan 10 på kvällen och förhoppningsvis kommer jag inte driva honom till vansinne med allt nervositetsprat. Jag har en tendens att bli nervös på flygplatser och har jag då någon med mig så brukar jag tjåla på rätt duktigt.

Ikväll har vi haft lite julklappsöppning i och med att vi inte firar jul tillsammans i år. Jag gav barnen varsin bok och Ed och Elaine fick ett presentkort på Amazon.com. Själv fick jag en jättevacker ljushållar, 2 påsar Daim och presentkort på olika restauranger i Burke där Seve bor; tror till och med dem lyckades pricka in en av våra favoritrestauranger.

Idag har jag även börjat packa vilket kan bli en intressant upplevelse med alla julklappar som ska få plats. Jag får ta med mig 23 kg packning och jag har aldrig någonsin lyckats komma upp i den vikten någon gång när jag flygit men nu vettesjutton. Bara Seve's julklappar är ca 3 kg och tar upp en stor del av min stora väska. Sedan har jag en rätt stor julklapp i mitt handbagage som jag i och för sig skulle kunna ta ur förpackningen men då är jag orolig att den ska skadas under transporten. Får se hur jag gör med den. Det knepiga blir att klura ut kläder för vinter i USA och vinter i Los Angeles, är lite temperaturskillnad... Men det ska nog gå bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar