måndag 16 juli 2012

Maine

I och med att jag helt plötsligt fick två veckors semester nu i juli bestämde jag och min pojkvän oss för att åka upp till hans pappa och sambo i Maine. Vi körde upp dit vilket tar ca 12½ timme i någorlunda bra trafik. Resan var faktiskt rolig och det kändes inte som att vi spenderade så mycket tid i bilen. 

Maine påminner rätt mycket som Sverige; både klimatmässigt och naturmässigt. Det var otroligt skönt att få komma iväg från ca 40 grader och komma till en plats där det var runt 20 grader. Blev dock lite kallt på kvällarna ibland och även när vi var ute och åkte båt men det var mest skönt. 

En morgon gick vi upp klockan 4 på morgonen för att se solen gå upp, det var otroligt vackert! Blev dock otroligt myggbiten. Förstår inte varför myggen här verkar gilla mig så mycket. Mina fotleder och lår är helt sönderbitna av myggen. 

Det har varit en riktigt fantastisk upplevelse. Har varit en skön blandning av att traska uppför ett berg och att bara ta det lugnt och bara vara, njuta av ledigheten och varandras sällskap. 

Igår när vi skulle hem så kom vi iväg lite senare en planerat och första delen gick rätt bra. Sedan bytte vi så jag körde strax innan vi kom in i Connecticut. Någonstans i New York börjar det vräka ner och självklart kan ingen köra i regn så ett tag gick det rätt sakta innan jag tagit mig förbi alla långsamma förare. Sedan var det full åskoväder av och till från New York till Baltimore. Ett tag nästan kröp jag fram för det bildades stora vattenpölar men annars flöt det på rätt bra. 

Kom hem strax innan 2 i natt och jag hade bröte på sängen sen jag åkte så jag sov mina få timmar på soffan vilket var någorlunda bekvämt. Gick upp klockan 7 och gick ner 7:30 och insåg att jag inte började fören klockan 9... Ska spendera tiden mellan 9-12:30 med att tvätta barnens kläder och städa upp i bokhyllorna. Barnen är på läger mellan 9-1 idag så det blir en hel del pyssel hemma. Ska se om jag lyckas slänga in lite av min tvätt i tvättmaskinen också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar