måndag 16 juli 2012

Fördel med att bo hos en familj som är vegetarianer

För många månader sedan så skrev jag om nackdelarna med att vara vegetarian. Nu kan jag äntligen nämna en fördel! Jag har alltid varit rätt smal men ändå haft svårt att hålla mig under 70 kg vilket med min lilla kroppshydda gav mig en BMI som visade att jag var överviktig. I helgen så vägde jag mig för första gången på 1 år och fick mig en chock. Jag väger nu 62 kg (61 kg i början av veckan men sen bjöds det på efterrätt varje dag...)!! Det ger ett underbart BMI på 22,8 vilket räknas som normalvikt. 


Jag har inte vägt så här lite på över 10 år och det känns kanon! Har aldrig varit någon som brytt mig speciellt mycket om hur mycket jag väger i och med att jag ändå varit smal. Dock har jag alltid haft önskan om att åtminstone väga runt 65 så 62 kg är helt klart kanon! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar